Meny

Skicka e-faktura

Som leverantör är du viktig för oss. Det är tillsammans med dig vi når våra framgångar. Här har vi samlat information om e-fakturering för dig som är leverantör.

Vi vill arbeta med en mer effektiv och miljövänlig hantering av leverantörsfakturor och därför tar vi enbart emot e-fakturor. För att underlätta erbjuder vi tre olika faktureringssätt för dessa e-fakturor:

Webfaktura via InExchange web eller BEAst Portal

Om ni inte har ett affärssystem som möjliggör elektronisk fakturering och/eller endast skickar ett fåtal fakturor om året kan ni enkelt registrera era fakturor kostnadsfritt på någon av våra webbportaler:

InExchange web

För att skicka fakturor via InExchange Web går ni in på www.inexchange.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster och registrerar er kostnadsfritt. Sedan loggar ni bara in på InExchange Web och registrerar era fakturor.

Vill du veta mer eller behöver hjälp med att komma igång? Kontakta: InExchange på telefonnummer 0500-44 63 60 

BEAst Portal

För att skicka fakturor via BEAst Portal går ni in på www.beastportal.comlänk till annan webbplats och registrerar er kostnadsfritt. Sedan kan ni fritt fakturera Arento och andra stora kunder i branschen. 

Vill du veta mer eller behöver hjälp med att komma igång?

Kontakta: BEAst Portal support på telefonnummer 0451-760 800 alternativt maila support.beastportal@tyringe.com

För information om GLN-nummer se Företags- och bankuppgifter (högerspalten).


E-faktura via vår IT-partner InExchange

Skickar ni en större mängd fakturor till Svevia och redan har ett affärssystem som möjliggör elektronisk fakturering? Då är en direktanslutning genom vår samarbetspartner InExchange det bästa alternativet.

Vid frågor om anslutning kontakta: InExchange på telefonnummer 0500-44 63 6.0

För information om GLN-nummer se Företags- och bankuppgifter (högerspalten).


E-fakturering via InExchange fakturaskrivare

Om de fria webbportalerna inte täcker ert behov finns även möjlighet för er att använda er av InExchange Fakturaskrivare. 

InExchange Fakturaskrivare är ett skrivarprogram som hjälper er att konvertera de fakturor ni skapar i ert vanliga bokföringssystem till e-fakturor.

Vill du veta mer eller behöver hjälp med att komma igång? Kontakta InExchange på telefonnummer 0500-44 63 60.

OBS! Tänk på att alla obligatoriska uppgifter måste vara med annars returneras fakturan. Saknar fakturan giltig arbetsorder som referens kommer fakturan inte att gå att skicka till oss som e-faktura, utan ni kommer direkt få tillbaka den tillsammans med ett felmeddelande.

För information om GLN-nummer se Företags- och bankuppgifter (högerspalten).