Vanliga frågor

Vilka är Arento?

Arento AB är ett helsvenskt bolag som ingår i Sveviakoncernen. Vi förser bygg- och entreprenadföretag runt om i Sverige med anläggnings- och byggmaskiner. I vårt erbjudande ryms allt från uthyrning av maskiner, fordon och utrustning till fullservice vid etableringar och vägavstängningar. Erfarenhet och service i kombination med förstklassigt sortiment gör det enkelt, tryggt och lönsamt att hyra av oss. Vi har kundcenter från Luleå i norr till Malmö i söder.

Hur blir jag kund hos er?

Du ansöker om att bli kund här på webbplatsen. Här hittar du formuläret. Du kan också besöka närmaste kundcenter. Våra kundcenter hittar du här.

Vilken produkt passar bäst till mitt jobb?

Våra kunniga uthyrare bistår dig gärna med hjälp och råd. Här hittar du närmaste kundcenter.

Hur lägger man till en produkt i orderlistan?

Under menyn ”Produkter och tjänster” finns de produkter som du kan hyra via Arentos hemsida. När du är inloggad kan du lätt klicka på en produkt och lägga till den i orderlistan. Om den produkt du vill hyra inte finns på webbplatsen, kontaktar du närmaste kundcenter så hjälper de dig. Kontaktuppgifter hittar du här.

Hur gör jag om det jag vill hyra inte finns på webbplatsen?

Kontakta närmaste kundcenter så hjälper de dig. Kontaktuppgifter hittar du här.

Är orderlistan en beställning?

Orderlistan är en förfrågan. Valt kundcenter återkommer till dig och bekräftar beställningen.

Kan jag komplettera eller radera min förfrågan?

Kontakta ditt kundcenter om du ändra din beställning. Beställningen är inte bekräftad förrän en av våra uthyrare har återkommit till dig.

Får jag en kopia på min skickade orderlista?

Ja, du får orderlistan skickad till den e-postadress du har registrerad under ditt konto.

Vilka är era hyresvillkor?

Arentos hyresvillkor i sin helhet finns här på webbplatsen.

Ingår försäkring?

När du hyr maskiner hos någon av Arento tecknas automatiskt en försäkring (Arentoförsäkring) för den maskin du hyr. Avgiften för försäkringen uppgår till 3 % av hyrespriset exklusive moms enligt gällande prislista. Önskar du inte en Arentoförsäkring tar du kontakt med din uthyrare.

Kan jag se vad jag hyr just nu?

När du är inloggad i Arentos kundportal kan du genom att klicka på ”Dokument” och ”Hyresordrar” se vad du hyr just nu. Där kan du även se om någon av dina hyresorder har förfallit och bör förlängas/produkten returneras.

Hur gör jag vid retur?

Kontakta närmaste kundcenter så hjälper de dig. Kontaktuppgifter hittar du här.

Kan jag få tillgång till mina fakturor lite snabbt och enkelt?

När du är inloggad i Arentos kundportal kan du genom att klicka på ”Dokument” och ”Fakturor” se dina fakturor. Du kan även filtrera på tidsperiod.

Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag nu?

Om du har glömt ditt lösenord, klickar du på texten ”Glömt lösenord” i loggningsrutan. Då skickas ett nytt lösenord till din registrerade mejladress.

Jag vill byta mitt lösenord, hur gör jag nu?

Logga in i Kundportalen med befintligt lösenord. Under ”Mina sidor” kan du välja ett nytt lösenord.