Dina maskinbehov är vår prioritet
På Arentos inköpsavdelning ser vi till att våra kundcenter och kunder får rätt produkter i rätt tid. Om något saknas eller en kund har särskilda önskemål så fixar vi det!
Nya produkter i Arentos erbjudande kommer in på olika sätt. Antingen ser kundcentren nyheter som de är intresserade av att ta in, eller så är det kunder som kommer och frågar om vissa produkter, och då hjälper vi kunderna att få tag i precis den maskin de vill ha. Vi säger inte nej till något, utan försöker leta fram det som efterfrågas.
Stora kategorier är fordon, som bilar och lastbilar. Vinterutrustning är också en stor sak varje år, där åkarna måste ha allt på plats från och med ett visst datum. Just nu arbetar vi med inköp av ett par TMA-bilar, som används för skydd vid arbete på väg, och en stor väghyvel som ska levereras i vår.
I vårt arbete med leverantörerna tittar vi framför allt på några olika saker.
Utbud
De ska kunna leverera det som våra kunder vill ha. Många är väldigt specifika med märken, de är vana vid en viss typ av verktyg och fordon och vill kunna fortsätta med det de känner igen.
Bra leverantörer
Vi kollar förstås att leverantören har gott betyg och kan hålla vad de lovar. Om företaget har tillverkning utomlands kan vi behöva kolla upp att de följer regelverk kring kvalitet och miljö.
Rätt sak i rätt tid
Vi säkerställer att vi får grejerna i tid, att leveranserna fungerar.
Vår goda kontakt med leverantörerna ger oss också möjlighet att hålla oss uppdaterade kring produktnyheter och den snabbt växande andelen miljövänliga alternativ ute på marknaden.
Våra kundcenter har stor kunskap om vad kunderna vill ha, och vi på inköp fungerar som ett stöd till dem så att allt fungerar. Prata med våra kundcenter om dina maskinbehov, så ser vi till att du får precis den utrustning som krävs för uppdraget!
Max Engkvist, inköpare

KOntakta oss
Vad behöver du? Kontakta i första hand ditt lokala kundcenter för att få hjälp med dina frågor.