Vi välkomnar två nya depåchefer
Lagom till sommaren har vi två nya depåchefer som tagit plats i vår organisation. Stefan Forsgren arbetar med att låta umeådepån ta mer plats på marknaden. Och Niklas Helldin bygger upp vår nya depå i Söderhamn. Vi vill gärna att ni lär känna dem lite närmare.
Niklas Helldin, Söderhamn
Niklas är ursprungligen från Trollhättan men flyttade till Söderhamn för två år sedan. Han har jobbat på Cramo, där han började som servicetekniker och sedan blev innesäljare och även platsansvarig. Han är också välbekant med Arentos lokaler i Söderhamn eftersom han tidigare varit depåchef på Incorent som huserade där innan Arento. Niklas ser fram emot att nu ta nya tag i samma lokaler."Det känns väldigt bra att börja på Arento, säger Niklas. Företaget känns väldigt välstrukturerat med bra ekonomiska förutsättningar och stark ledning. Dessutom tycker jag om idén med maskinuthyrning. Det är något som är bra för kunden, att slippa investera i dyra maskiner när de istället kan hyra under en vald tidsperiod."Vid depån jobbar sedan tidigare två personer som servicetekniker och uthyrare, Rabbee Alhaj Othman och Sammy Werme.
"Jag brinner för detta, säger Niklas. Och jag har blivit väldigt väl mottagen. Det finns en tydlig känsla av att här hjälps vi åt och vill det bästa för Arento. På depån här till exempel har vi våra respektive ansvarsområden, men alla hjälper till med allt för att det ska bli så bra som möjligt för oss och fram för allt för kunden."
Stefan Forsgren, Umeå
Stefan har knappt hunnit landa på depån i Umeå. Ett par veckor in på sin anställning berättar han hur han ser på sitt nya uppdrag.
"Maskinuthyrning är en rolig bransch där det hela tiden händer massor och som innebär mycket kundkontakter, vilket passar mig. Det finns en otrolig marknad här i Umeå och min ambition är att vi ska ta en större andel av den i framtiden. Jag har lite idéer om hur det ska gå till."Stefan har alltid arbetat inom byggsektorn som han säger. Han kommer senast från en anställning på Havator AB där han jobbade i fyra år och innan dess var han kundcenterchef på Ramirent.
Den erfarenheten tar han nu med sig till Arentos depå i Umeå. Depån är mitt uppe i en rekryteringsprocess för tre tjänster, en servicetekniker och två uthyrare. Det blir ett av de första uppdrag Stefan tar sig an.
"Jag ser fram emot utmaningen att bygga upp nåt riktigt bra här i Umeå. Personkemin på en arbetsplats som denna är viktigast av allt. Alla måste vara villiga att hjälpa varandra annars fungerar det inte. Jag ser fram emot intervjuer och så småningom ett gäng nya medarbetare."