Maria tar över i Uddevalla
Maria Ericsson är ny kundcenterchef i Uddevalla sedan 1 april. Ett logistikproffs med etablering som specialområde och bred kunskap om Arentos produkter – det här är Maria.
Berätta något kort om din karriär inom Arento!
– Jag har varit på Arento i fyra år, jag började här som uthyrare. När jag började var det för mig en ganska okänd bransch. Under dessa år har jag bara fått mer möjligheter att utveckla min tjänst och lära mig mycket inom många olika områden. Detta ser jag som en stor fördel i min nya tjänst som kundcenterchef, då jag har kunskap inom många olika områden.
Vad har du för andra erfarenheter?
– Jag är utbildad inom energi och miljöeffektiv transportlogistik. Innan jag började på Arento jobbade jag mycket med transportplanering över hela världen. Det bästa med det jobbet var den ständiga problemlösningen, som jag även haft stor nytta av även här.
Har du något specialområde?
– Mitt specialområde inom Arento har varit bodar och vagnar. Där har jag ritat och planerat bodetableringar tillsammans med kunder, och även skött det administrativa. När vi behövt hyra in en maskin så har oftast jag tagit den biten.
Vad ser du fram emot med nya tjänsten?
– Oj jag ser fram emot så mycket, en del är att få fortsätta utveckla mig själv. Men även att jobba mer med struktur, att vi får ett väl fungerande samarbete. Jag tycker det är otroligt viktigt med personalvård och trivsel på sin arbetsplats. Vi har ofta ett högt arbetstryck, så att hitta nya arbetssätt så personalen får jämn arbetsbörda är viktigt. Sen ska vi givetvis fortsätta växa genom att hitta nya kunder och affärer. Jag har verkligen ett fantastiskt arbetsteam, som engagerar sig i vår tillväxt. Så det tror jag mycket på.
Händer det något kul med utbudet i Uddevalla framöver?
– Här är det verkligen mycket på gång! Vi har gjort en stor investering på större entreprenadmaskiner för att kunna möta upp nya kundbehov. Vi satsar även mer och mer på el-maskiner, så inom det området har vi saker på gång. För att vi ska fortsätta växa, måste vi våga satsa på ett lite annat sortiment än vad vi redan har.
Något mer du vill säga?
– Jag måste nämna att jag är otroligt stolt över min personal. All ger verkligen allt så att kunden alltid får bra service!